Menü
Fejezd ki szimpátiádat!

Ha úgy gondolod, hasznos amit csinálunk, tedd ki az alábbiak közül valamelyik táblát az oldaladra:

Fő-főszerkesztő blogja: DailyDoseOfGreenTea.GP


Színválasztás szabályai

A színekkel vigyázni kell, ők olyanok, mint a vadállatok, soha nem bízhatsz bennük teljesen, szorosan kell fognod a gyeplőt, nehogy elszabaduljanak. Bár az előzőekben többször is hangoztattam, hogy a designnak megkapónak kell lennie, azt még sem szabad szem elől tévesztenünk, hogy a design csak egy eszköze annak, hogy közöljük a mondanivalónkat. És a designnak nem szabad ennél többnek lennie. Nem lehet a design az elsődleges szempont, mert az csak ESZKÖZ. Nyilván fontos az, hogy hogyan adsz elő valamit, hogyan tálalod, de az csak a köret, a lényeg a tányéron van, az ételekben, a gőzölgő húsgombócokban és mexikói rizsben. Nem abban, hogy éppen nyuszika, vagy krokodil formában vannak-e elrendezve a bébirépák.

A mondanivalónk tálalásának legjobb módja , ha színekkel hangsúlyozzuk, támasztjuk alá az érveinket.  Ami fontos, az kiemelődik valamilyen módon: vagy formázás, vagy szín segítségével, vagy együttesen mindkettő igénybe vevődik. Fontos azonban, hogy ne vessük el a sulykot. Mindig figyeljünk arra, hogy tényleg csak az legyen kiemelve, amit a látogató számára  is fontosnak tartunk. Lehet, hogy nekem most rendkívül fontos, hogy van a szobám sarkában egy hupilila egyszarvú egy Adventure Time-os pólóban, de a látogatómat szerintetek ez hol érdekli? Őt az érdekli, hogy miről szól az oldalam, hogy én mit akarok vele elérni, hogy milyen nyelvezettel és milyen körítéssel közlöm azt, és legkevésbé sem az, hogy hány lábujjam van.

Háttérnek mindenképp érdemes egy semlegesebb, nyugtatóbb színt választani, elvégre, mint már mondtam, a design egy eszköze a kifejezésnek. Te pedig nem azt akarod, hogy a látogató zavartan vakargassa a fejét és a multikolor neonszínű hátteredet bámulja, majd megunva azt ki is lépjen. Te azt akarod, hogy elolvassa a köszöntődet, hogy böngésszen az oldaladon, véleményezze azt, aktívan részt vegyen benne. Az élénk színű, vagy erőteljes színeket használó, sok mintát tartalmazó háttér elvonja a látogató figyelmét az oldal tényleges tartalmáról. Válassz olyan színt, ami kellemes a szemnek, pl. egy hosszú cikk elolvasásakor. Erre legalkalmasabb a fekete, szürke, és a fehér, ezek semleges színek lévén nem zavarják az olvasót, és ezekhez a színekhez könnyebben igazíthatók más színek, mivel ezekhez minden talál. Ideálisak ugyanakkor a földszínek is erre a célra: a barna, a kheki, a barnás-zöldek.

Szövegszínnek olyan színeket válasszunk, amik az adott háttérszínen jól olvashatóak. Ne használjunk pl. a fehéren citromsárgát, világos szürkéket, használjunk helyette sötétebb színeket: sötétszürkét, feketét, barnákat. Nem ideális mondjuk csak zöldet választani szövegszínként, mivel az könnyen úgy hathat, mintha az egész szöveg ki lenne emelve, és hosszabb idejű olvasás esetén zavarja a szemet. Használhatunk ugyanakkor zöldes-fehéret, ami közelebb van a fehérhez mint a zöldhöz, mégsem teljesen fehér, és ez a szemnek üdítő.

Kiemelt szöveg esetén figyelembe kell vennünk, hogy milyen hatást szeretnénk elérni. Mit akarunk: hogy ahogy fellép a látogató az oldalra, azonnal azon akadjon meg a szeme, hogy pl. épp live chat van, vagy csupán úgy véljük, az amit akkor és ott akarunk mondani, egy picivel fontosabb, mint amiket eddig mondtunk. Az első esetben ajánlott egy erőteljes színt választani: erre a célra gyakran használják a vöröset, ami helyén is van, de csupán abban az esetben, ha passzol a design többi színéhez.
Abban az esetben, ha a második eset áll fennt, tehát csak egy kicsivel fontosabb az adott szöveg, mint a többi, elég a szöveg színétől enyhén eltérő színt választani, és a látogató érzékeli is, hogy most az hangsúlyosabb mint a többi, de nem üvölt. :)